Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.08.2007 16:51 - Борис Виан (поезия)
Автор: pafka Категория: Изкуство   
Прочетен: 8560 Коментари: 5 Гласове:
1

Последна промяна: 20.03.2009 18:17


Поетическо изкуство

Под ударите на вдъхновението
Поетът пише
Но има хора на които ударът не причинява нищо.

***

Островите

Има острови в Черно море
От ледени студени камъни
Там човек самотничи със часове
И посещава разни замъци
От стаи, стаи и стени
Открива вътре всякакви жени
Разстлани върху откровените легла
Големи бели мраморни жени
Чиято козина ухае и уханието
Израства в спираловидни раковини
Сини в безцветния въздух на стаите
Където не трябва да се спира
Защото те са там и чакат
Те могат да направят всичко
Те приемат всякакви форми
Те текат като вода

Недей да ходиш там
По-добре е да си купиш шунка.


***


Мухите

По улицата се разхождат мъже.
Някои носят загасналото си око като мръсен чорап.
Един циркулиращ сопол им запушва ноздрите
                                                                периодично.
Други разни мъже с бастуни вървят,
Въртят ги и мятат погледи бляскави.

Всички са броячи на мухи,
Но има два начина да преброиш мухите –

Със или без тяхното съгласие.


***

Искам животът ми да прилича на рибена кост

Искам живота ми да прилича на рибена кост
Потопена в синя чиния
Искам живота ми да прилича на нещо
На дъното на едно-единствено нещо
Искам живота ми да прилича на пясъка в твоите шепи
Да има формата на плесенясал хляб или на стомна
Да има формата на пътък
И формата на всичко друго
На коминочистач или на люляк
На буца пръст
На подивял бръснар или на лудо пухче
Ис
кам живота ми да има твойта форма
И той я има но това съвсем не е достатъчно
Аз съм винаги неудовлетворен.

***


...с пълни шепи

Ако ви запитат неочаквано:
“Добродетелно ли е да си невинен?”
Аз не бих им отговорил, но
Бих изтърсил нещо за измъкване:
“Да сте чели някога Сезан?”

Някои забравят как се лъже
И ни уверяват: “Аз не знам!”
Не можеш всичките да ги принудиш.

Наистина, да си невинен не е добродетел.
От памтивек в невинността човек се е съмнявал.
И леля ми бе фрашкана със добродетели,
Тя досега ги притежава. Тя е стара.

Добродетели са имали и в древна Гърция,
Но гърците не са били невинни,
Защото те съсякоха Сократ.

Трудно е да се отсъди, никой на това не е
                                                              присъствал.
Най-добре е при подобни обстоятелства
Да се намери начин за извъртане
И да отвърнеш, без да отговориш …
Не успееш ли да го откриеш, можеш винаги да се
                                                               самоубиеш.

***

http://vian.hit.bg/rhyme/poem.htm








Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. felixkotkov - Вчера си купих
29.08.2007 17:24
за 2 лева "Сърца за изтръгване". Не съм я чела. Но сега като гледам поезията... май ще ми хареса.... Много френч ми е напоследък. МИсля да разнообразя с "Мръсната хаванска" нова книга на Жанет 45. Ще споделя впечатления:)
Ти се върна от отпуска май и не можем да ти смогнем:))
цитирай
2. pafka - Сърцата са култови,
30.08.2007 09:09
ако не си чела, препоръчвам горещо и "Червената трева", "Пяната на дните" и най-вече "Човекът вълк" - сборник с разкази, но старите издания. (в новите преводи Виан не е Виан) Поезията я има в нета.

Нямам време за нови книжки напоследък, та си припомням стари любови;)

Поздрави, Феликс!
цитирай
3. ren - ---------
08.09.2007 20:30
ми ни съм го чела тоз човек...но ми хареса!!!
тенкю начи!
:)
цитирай
4. krivoshapkova - Привет!
03.11.2009 22:23
Търся " Сърца за изтръгване". Има ли я някой във вид на файл?
цитирай
5. pafka - Не съм сигурна,
03.11.2009 22:51
но тук има някои разкази:

http://vian.hit.bg/prose.htm
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pafka
Категория: Изкуство
Прочетен: 583201
Постинги: 101
Коментари: 212
Гласове: 1667
Архив